Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy I rozpoczął naukę w gimnazjum w oddziale specjalnym mając orzeczenie o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim. Po I semestrze w kolejnym orzeczeniu stwierdzono upośledzenie w stopniu umiarkowanym. Czy uczniowi temu należy założyć nowy arkusz ucznia dostosowany do stopnia upośledzenia?
W opisanym przypadku uczeń realizuje obecnie podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (z późniejszymi zmianami). Dlatego należy założyć dla niego nowy arkusz ocen. Zgodnie z wzorami dokumentów będzie to: Arkusz Ocen dla Uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczęszczających do Gimnazjum MEN-I/40a/2 lub MEN-I/40b/2 – jeśli wypełniany jest komputerowo – zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 28 maja 2010r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (z późniejszymi zmianami).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole podstawowej są dwa Oddziały Przedszkolne, czy należy planować oddzielną ewaluację, czy można ją zaplanować łącznie z podstawówką? Dziękuje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel,wychowawca klasy I SP otrzymał polecenie wyjścia z klasą do kościoła na rekolekcje, sprawowania opieki nad uczniami i powrót z nimi do szkoły, aby kontynuować lekcje. Wszystko w ramach planowanych godzin. Czy może odmówić dyrektorowi? Co należy zrobić? Ewentualnie jakie konsekwencje wyciągnąć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola od 01.09.2016 będzie uczęszczało dziecko, które ma Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i Opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dokumenty te wydane są w tym samym terminie. W związku z niepełnosprawnością dziecka będzie zatrudniony w grupie nauczyciel wspomagający. Czy dziecko dodatkowo powinno korzystać z indywidualnych zajęć wczesnego wspomagania na terenie przedszkola?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry!
Bardzo proszę o plan nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2019/2020 dla:
- ośmioklasowej szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi;
- szkoły podstawowej o stopniu organizacyjnym klasy I - III z oddziałami przedszkolnymi.
Sprawa pilna. Dziękuję za pomoc. Renata Zapała
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wykaz IPET w szkole niepublicznej opiniuje Rada Pedagogiczna uchwałą czy zarządzeniem dyrektora szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe