Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W chwili obecnej sekretarz szkoły zatrudniony jest na 3/4 etatu. Szkoła liczy 296 uczniów, 34 nauczycieli i 5 pracowników obsługi. Czy jest podstawa prawna regulująca czas pracy i jakie warunki trzeba spełnić, aby zatrudnić sekretarza w wymiarze pełnego etatu?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) nie regulują zagadnienia, ilu uczniów należy przyjąć do szkoły, aby zatrudnić sekretarza na pełny etat.
Z kolei na podstawie art. 68 ust. 5 pkt 1 ustawy dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, w tym w szczególności decyduje w sprawach zatrudniania pracowników szkoły. W związku z tym decyzję o wymiarze etatu sekretarza szkoły i szczegółowym zakresie jego obowiązków podejmuje dyrektor, który może uznać że zgodnie z potrzebami danej szkoły sekretarz szkoły powinien wykonywać zadania w pełnym wymiarze czasu pracy.
Natomiast środkami finansowymi na wynagrodzenia pracowników dyrektor może dysponować zgodnie z planem finansowym. Pośrednio zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie sekretarza szkoły w pełnym wymiarze dyrektor powinien uzyskać przez wykazanie obsadzenia tego stanowiska w arkuszu organizacji, który zatwierdzi organ prowadzący – § 17 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może zwolnić się z kilku godzin lekcyjnych (tłumacząc się koniecznością wizyty u lekarza specjalisty)? Jak rozliczyć godziny w sytuacji gdy nauczyciel spóźnił się do pracy usprawiedliwiając się awarią pociągu/autobusu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość zwolnienia lub ograniczenia etatu nauczycielowi mianowanemu, dla którego brakuje godzin, ponieważ przestał być dyrektorem, a nowy dyrektor jest nauczycielem tego samego przedmiotu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. W jakim wymiarze godzin należy zatrudnić nauczyciela, żeby liczył się ten okres do uprawnień emerytalnych obecnie i przed rokiem 2016r.; 2. Mamy zatrudnionego nauczyciela mianowanego w niepełnym wymiarze czasu pracy, który pracuje w innej szkole jako nauczyciel mianowany w pełnym wymiarze. W kwietniu br. ten nauczyciel wystąpił z pismem do dyrektora naszej szkoły o przeniesienie do naszej szkoły na stanowisko nauczyciela. Mamy zgodę dyrektora tamtej szkoły i pozytywna opinię organu prowadzącego. Mam pytanie co my jako szkoła do której zostanie przeniesiony nauczyciel musimy zrobić (czy przekształcić umowę na podstawie mianowania itd.)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie.Nauczyciel muzyki od września 2018 r. przeszedł w stan nieczynny do lutego 2019 r. z powodu braku etatu po wygaszanym gimnazjum.W roku szkolnym 2016/17 nauczyciel miał następujące pensum: 10/18 w gimnazjum i 3/18 w szkole podstawowej. Czy taka osoba może być zatrudniona w innej szkole na 5/18 pozostając w stanie nieczynnym. Czy mogę powołać się na art. 20 pkt. 8 Karty Nauczyciela. Dyrektor szkoły w której pracował nauczyciel poinformował ,że w stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum stosuje się inne przepisy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym poznać opinie na temat praktycznych rozwiązań z zakresu:
- czasu pracy
- zasad jego ewidencjonowania,
- urlopów wypoczynkowych
nauczycieli zatrudnionych w niepublicznych szkołach,
- jak ewidencjonować nieobecność nauczycieli w szkole, gdy nie jest to czas ich urlopu (np. między świętami Bożego Narodzenia nie przychodzą do pracy, ale nie mają urlopu)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe