Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo: - gdzie należy go wpisywać na świadectwie? - czy co roku rodzice deklarują uczęszczanie na j. rosyjski? - czy wliczamy go do średniej? - czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytania ponieważ nie podano podstawy prawnej wprowadzenia tych zajęć. W związku z tym jedynie przykładowo można wskazać, że jeśli są to zajęcia z drugiego języka obcego nowożytnego przewidywane w ramowym planie nauczania w wymiarze 2 godzin w tych rocznikach, są to zajęcia obowiązkowe dla uczniów, wpisywane na świadectwie i wliczane do średniej, a uczniowie uczęszczają na nie do czasu rezygnacji i zmiany na inny dodatkowy język, jeśli w szkole istnieje taka możliwość oraz w trybie uregulowanym w wewnętrznych regulacjach szkoły – załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703, ust. 9 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2018 r., poz. 939, art. 98 ust. 1 pkt 6 i 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące wynagrodzenia nauczycieli w okresie zawieszenia zajęć. Pracownikowi poradni obcięto wynagrodzenie za czas, w którym nie przyjmowano klientów, ponieważ nie było to możliwe. W rozporządzeniu MEN z 11 marca poradnie nie były wskazane jako placówki, którym ma zostać ograniczona praca. Ograniczenie takie, za zgodą OP zostało wprowadzone w powołaniu się na przepisy o BHP. W okresie od 16 do 25 marca pracownicy pracowali zdalnie oraz w systemie stacjonarnym tzn. 2 dni w placówce i 3 dni w domu. Pracownik otrzymał zakres zadań, w dokumentacji miał odnotowywać jakie działania w danym dniu podejmował. Od 25 marca do 10 kwietnia również świadczona jest praca zdalna w wymiarze takim jak wynika z pensum tygodniowego - 1 dzień w placówce (telefoniczne porady- teleporady) oraz reszta dni w ustalonych godzinach w domu w taki sposób, aby wypracować 20h pensum tygodniowego. Proszę o informację, jakie przepisy rozporządzenia uzasadniają obcięcie dodatków za warunki nauczycielom zatrudnionym w poradni? Jak to się dzieje, że jeden OP wypłaca całość, a inny pomniejsza. Praca pracownika nie była gotowością do świadczenia pracy, pracownik został zobowiązany do stawiania się w poradni oraz wykonywania określonych w tym czasie obowiązków. Za czas pozostawania w gotowości przysługuje podstawa bez dodatków, ale jeśli pracownik fizycznie stawia się w pracy na polecenie pracodawcy i wykonuje zlecone przez niego zadania, to nie pozostaje już w gotowości, ale świadczy pracę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel fizyki, który ukończył drugi kierunek ekonomi bez podziału na specjalności w świetle obecnego prawa może uczyć przedmiotu - podstawy przedsiębiorczości w szkole branżowej pierwszego stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko mające ewidentnie stwierdzony przez psychologa (ale nie poradni psychologiczno-pedagogicznej, tylko szkolnego) mutyzm powinno mieć kształcenie specjalne (ze względu na dostosowanie warunków i metod pracy) i orzeczenie? Czy wystarczy, że dziecko ma zwykłą opinię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o konkretną odpowiedź popartą przepisem prawnym nt. czy przedszkole niepubliczne powinno dostać dodatkowe dofinansowanie z UM na dziecko ze wczesnym wspomaganiem rozwoju jeśli opinia została dostarczona do UM w dniu 5 listopada 2015 r. Czy UM może odmówić przekazania zwiększonej subwencji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogłam wręczyć pracownikowi notatkę służbową, za nie dostarczenie planu pracy na zebranie z nadzoru? Pracownikowi to zadanie zleciłam słownie, a nie na piśmie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe