Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z niezależnych przyczyn uczeń klasy 8 zmienia szkołę w listopadzie. Uczył się j. angielskiego i j. włoskiego od kl. 4. W obecnej szkole jest j. angielski i j. niemiecki. Jaką ocenę wpisać uczniowi na świadectwo końcoworoczne? Jak rozpocząć naukę j. niemieckiego dla takiego ucznia?
Ponieważ uczeń nie uzyska ocen klasyfikacyjnych z języka włoskiego w ostatnim roku nauki, język ten nie zostanie umieszczony w świadectwie ukończenia szkoły. Możliwe będzie jedynie uwzględnienie ocen z języka angielskiego i niemieckiego, z których uczeń takie oceny będzie miał wystawione (art. 44f ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2021 r., poz. 1915; § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz. U. z 2019 r., poz. 1700). Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu (Dz. U. z 2019 r., poz. 1641), jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego. Innymi słowy uczeń uczy się języka niemieckiego razem z VIII klasą oraz sam „nadrabia” materiał sprzed przejścia do klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej są dwa Oddziały Przedszkolne, czy należy planować oddzielną ewaluację, czy można ją zaplanować łącznie z podstawówką? Dziękuje.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy "zwolnienie" ucznia z drugiego języka lub zajęć wychowania fizycznego to decyzja administracyjna? Spotkałam się ostatnio z praktyką wydawania zwolnień przez Dyrektora szkoły. Wydanie którego dokumentu jest więc prawidłowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy szkoły podstawowej 6-letniej przekształconej w szkołę 8-letnią. Proszę o podanie podstawy prawnej uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w dniu 31 sierpnia 2017 r., a dotyczących roku 2017/2018 np. dotyczących planu pracy szkoły; opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły, w tym tygodniowego rozkładu zajęć; nt. przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia? Czy podstawą podjęcia tych uchwał powinna być jeszcze ustawa o systemie oświaty (obowiązująca w tym zakresie do 31.08.2017 r.), czy już podstawą uchwał powinny być już zapisy Ustawy Prawo Oświatowe (mimo, że ustawa wchodzi w życie dopiero w dniu 1 września 2017 r.), z ewentualnym odniesieniem się do zapisów zawartych w ustawie Przepisy prowadzające ustawę Prawo oświatowe (chodzi mi o art. 307 tej ustawy)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą realizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zasad funkcjonowania zespołu w tym zakresie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe