Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowi przebywającemu w sanatorium, mającemu tam zajęcia lekcyjne, wpisuje się nieobecność w szkole "macierzystej"?
Tak. Po powrocie z sanatorium zaznacza się w dokumentacji ucznia, że realizował obowiązek (= frekwencja) w innej placówce w okresie od…. do……..
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica drugoroczna w klasie I gimnazjum zaszła w ciążę i otrzymała nauczanie indywidualne od marca. Wcześniej wcale nie uczęszczała do szkoły. Na semestr miała oceny nieklasyfikacyjne prawie ze wszystkich przedmiotów. Czy jest możliwe, aby zdała? Jak ma zaliczyć te nieklasyfikowania z półrocza i czy w ogóle może?
- Czy przedszkole powinno posiadać regulamin organizacyjny, jeżeli tak to proszę o wzór i podstawę prawną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
- W związku z wątpliwościami w gospodarowaniu środkami ZFŚS proszę o udzielenie odpowiedzi:
• Czy wysokość świadczenia może być przyznawana proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia w sytuacji, gdy nasza szkoła nie jest szkołą macierzystą danego pracownika? (Np. maksymalna wysokość świadczenia to 1000 zł, dwóch pracowników znajduje się w tej samej grupie dochodowej (III), pierwszy pracownik zatrudniony na pełen etat otrzymuje 80% z 1000 zł, a drugi pracownik zatrudniony na 1/4 etatu otrzymuje 80% z 250 zł).
• Czy istnieje możliwość zapisu w regulaminie, że osoba, która jest u nas zatrudniona na mniej niż 1/2 etatu, a my nie jesteśmy jej szkołą macierzystą, nie może korzystać ze świadczeń ZFŚS?
• Czy można stworzyć jakby oddzielną „pulę” pieniędzy dla emerytów i rencistów, w wysokości ich rzeczywistego odpisu, i ograniczyć wypłatę ich świadczeń wyłącznie do tej wysokości?
• Czy w regulaminie ZFŚS można zapisać, że emeryci otrzymują np. 50 % świadczenia należnego pracownikom?
• Czy zmiany w regulaminie możemy w każdej chwili wprowadzić aneksem, który zostanie uzgodniony ze związkami zawodowymi?
• Czy tzw. paczki dla dzieci mogą przybrać formę kart podarunkowych/kart przedpłaconych; biletów wstępu lub ekwiwalentu pieniężnego?
• Czy istnieje możliwość przyznawania świadczeń socjalnych emerytom uznaniowo? Niezależnie od ustalonej kwoty bazowej świadczenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W statucie mamy następujące zapisy dotyczące warunków i trybu uzyskiwania oceny rocznej zajęć dydaktycznych wyższej od przewidywanej:
1) uczeń lub jego rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywania roczna ocena klasyfikacyjna po spełnieniu następujących warunków: a) frekwencja na zajęciach nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby), b) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności, c) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela form sprawdzianów, d) uzyskanie przynajmniej z połowy sprawdzianów i prac pisemnych oceny równej lub wyższej tej, o którą się ubiega, e) skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy ocen bieżących; 2) z prośbą o ustalenie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna uczeń lub jego rodzice zwraca się na piśmie bezpośrednio do nauczyciela danego przedmiotu, lub zajęć dodatkowych w terminie 3 dni roboczych, od dnia otrzymania pisemnej informacji o przewidywanej rocznej ocenie; 3) sprawdzian wiadomości i umiejętności przeprowadza nauczyciel w formie pisemnej, z wyjątkiem zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki i wychowania fizycznego. Pracę pisemną ocenia nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, a ustaloną ocenę potwierdza drugi nauczyciel tego samego lub pokrewnego przedmiotu, sprawdzian przeprowadza się nie później niż 3 dni przed posiedzeniem Rady w sprawie klasyfikacji i promocji; 4) sprawdzenie wiadomości i umiejętności z zajęć komputerowych, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i wychowania fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych; 5) o zmianie lub pozostawieniu rocznej przewidywanej oceny nauczyciel informuje pisemnie ucznia i jego rodziców; 6) ustalona przez nauczyciela w ten sposób ocena jest ostateczna w tym trybie postępowania. Czy możemy dodać jeszcze taki zapis "Nauczyciel, z własnej inicjatywy, z pominięciem powyższych procedur może uczniowi podwyższyć ocenę o jeden stopień"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe