Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Zeszyty obserwacji dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualną powinny być prowadzone codziennie? Czy w momencie zaobserwowania zmian lub jakieś aktywności?
Rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z dnia 7 maja 2013 r. poz 529) nie reguluje kwestii częstotliwości wpisów dokonywanych w Zeszycie Obserwacji. W § 12. ust 3 pkt 2-3 określa tylko, co powinno być w dokumencie notowane. Zatem decyzję w tej sprawie powinien podjąć dyrektor szkoły. W praktyce stosuje się najczęściej wpisy w cyklu tygodniowym. Nic nie stoi również na przeszkodzie, by wpisów dokonywać codziennie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do ubiegłego roku przechodziliśmy lekarskie badania okresowe korzystając z usług lekarza medycyny pracy. Lekarz zlecał nam wykonanie morfologii, badania laryngologicznego itd. Prosił o komplet wyników, na ich podstawie (i na podstawie wywiadu lekarskiego) udzielał zdolności do pracy. W tym roku korzystaliśmy z kompleksowej usługi medycyny pracy w przychodni, bo podobno takie badanie ma się odbywać w jednym miejscu. Czy mogę prosić o podstawy prawne takiego wykonywania badań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona przez dyrektora księga inwentarzowa w szkole.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady przyjmowania uczniów do publicznej szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu następującej sytuacji. Prowadzę w swojej szkole Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe w zawodzie informatyk (kwalifikacje E.12 i E.14). Sytuacja komplikuje się gdy dodam, że jest to szkoła dla dorosłych osób pozbawionych wolności przy Zakładzie Karnym. Po rozmowie z kilkoma innymi dyrektorami CKU przy innych zakładach karnych, nastąpiło poróżnienie między nami w kwestii zajęć praktycznych. Część z nas uważa, że w naszych warunkach nie ma możliwości prowadzenia tego typu KKZów z uwagi na brak możliwości wysyłania słuchaczy na praktyki zawodowe do zakładów pracy poza murami więzienia. Moje pytanie brzmi: czy faktycznie jest nadrzędny fakt konieczności prowadzenia takich praktyk zawodowych w zakładach pracy czy z uwagi na specyfikę szkoły zajęcia praktyczne mogę przeprowadzać na terenie szkoły w ramach zajęć z bloku praktycznego (tak jak odbywają się zajęcia praktyczne z nauczycielem zatrudnionym na 22-godzinnym etacie). Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy czwartej technikum, który w szkolnym planie nauczania m. in. ma przedmioty: język niemiecki, język angielski oraz język niemiecki w budownictwie, uzyskał opinię z poradni PP o zwolnieniu z języka niemieckiego. Powstały wątpliwości, co z językiem niemieckim w budownictwie. Stanowisko poradni PP jest akie, że uczeń powinien być zwolniony z języka niemieckiego oraz języka niemieckiego w budownictwie. Jako dyrektor szkoły jestem jednak w stanie zapewnić uczniowi udział w zajęciach z języka angielskiego w budownictwie w zamian za język niemiecki w budownictwie. Jaka jest wykładnia prawna w sprawie? Jak należy postąpić? Jaki dokument skierowany do ucznia jako dyrektor muszę przygotować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe