Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły uczęszcza uczeń, który ma przeciętny poziom rozwoju umysłowego oraz orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na stan zdrowia - zespół Aspergera. Uczeń otrzymał nauczanie indywidualne. Czy takiego ucznia muszą uczyć nauczyciele po oligofrenopedagogice.
Nauczanie indywidualne organizuje się na podstawie przepisów ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Zgodnie z jego zapisami, zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone z uczniem przez jednego nauczyciela lub kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor szkoły powierzy prowadzenie tych zajęć, z tym że prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania z uczniami klas I-III szkoły podstawowej powierza się jednemu nauczycielowi lub dwóm nauczycielom. W indywidualnym nauczaniu realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Nauczanie indywidualne organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Uczeń posiada dwa orzeczenia - o potrzebie kształcenia specjalnego i o potrzebie indywidualnego nauczania. To w tych orzeczeniach, konkretnie w zaleceniach, powinien być opisany sposób postępowania z uczniem: jakie zajęcia dodatkowe należy dla ucznia zorganizować, kto powinien je prowadzić itp. - w odniesieniu do kształcenia specjalnego oraz w jakich warunkach prowadzić nauczanie indywidualne - w odniesieniu do tegoż nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel zatrudniony w przedszkolu niepublicznym 12 września może rozpocząć staż? Czy musi być zatrudniony od 1.09 września żeby rozpocząć awans zawodowy na nauczyciela stażystę?
- 13. W związku z orzeczeniem o konieczności udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczennicy klasy III szkoły podstawowej uzyskałem zgodę od organu prowadzącego na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego. W ramach swoich obowiązków nauczyciel miałby 10 godz. zajęć wspólnych z klasą, 4 godz. zajęć indywidualnych z uczennicą i 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Oprócz tego przydzieliłem nauczycielowi godziny innych zajęć: 4 godz. świetlicy i 2 godz. biblioteki. nauczyciel posiada stopień awansu nauczyciela kontraktowego. Proszę o pomoc w ustaleniu czasu trwania umowy. Czy dniem zakończenia pracy określonej umową powinien być dzień zakończenia zajęć szkolnych, czyli 25.06.2021 r., czy też dzień zakończenia roku szkolnego, czyli 31.08.2021 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Jestem nauczycielem języka polskiego w gimnazjum. W tym roku szkolnym mam godziny ponadwymiarowe. W dniach 12-14.11.2012 (pon.-śr.) i 24-26.11.2012 (sob.-pon.) brałam udział w szkoleniach zorganizowanych przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach udziału naszej szkoły w projekcie edukacyjnym "eSzkoła-Moja Wielkopolska". Za te dni dyrektor nie wypłacił mi wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe (14 godz.). Uczestnicy tego szkolenia z innych szkół otrzymali wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe. Czy mój dyrektor słusznie pozbawił mnie wynagrodzenia za te godziny? Czy za udział nauczyciela w szkoleniach (obowiązkowych dla realizacji projektu) lub ze skierowania dyrektora pozbawia go wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe? Będę wdzięczna za interpretację prawną. Agata
- Nauczyciel mianowany jest od 8 lat zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Przez cały ten okres realizuje prawie 1,5 etatu. Dyrektor nie chce się zgodzić na zatrudnienie na podstawie mianowania. Czy dyrektor może taką decyzję podjąć, tzn. zatrudniać w takiej sytuacji na podstawie umowy o pracę, a nie na podstawie mianowania?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Nawiązując do otrzymanej od Państwa opinii "...Instruktor praktycznej nauki zawodu nie jest nauczycielem, ponieważ nie posiada kwalifikacji nauczycieli praktycznej nauki zawodu, wymienionych w § 6 w zw. z § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) i co do zasady nie zatrudnia się go na stanowisku pedagogicznym.."
Czy instruktora praktycznej nauki zawodu należy zatrudnić na podstawie art. 15 prawa oświatowego?
Pozdrawiam
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe