Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera, ucznia szkoły podstawowej mieszczącego się w normie intelektualnej?
Uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych mają nauczyciele, którzy – oprócz przygotowania pedagogicznego – mają również wykształcenie zgodne z rodzajem prowadzonych zajęć. Zgodność ta określana jest charakterem zajęć rewalidacyjnych wskazanym w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, czyli rodzajem terapii, która ma być podejmowana z danym uczniem. W opisanym przypadku, nauczyciel nie musi mieć kwalifikacji z oligofrenopedagogiki albowiem uczeń jest w normie intelektualnej. Zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone przez nauczycieli zajęć edukacyjnych posiadających odpowiednie przygotowanie specjalistyczne, a także przez takich specjalistów jak pedagog, psycholog czy logopeda, w ramach powierzonych im zadań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Proszę sprawdzić, co dokładnie jest napisane w zaleceniach PPP odnośnie zajęć rewalidacyjnych, czy mają to być zajęcia logopedyczne – Gdy uczeń ma problemy komunikacyjne, czy zajęcia socjoterapeutyczne – w przypadku trudności w kontaktach społecznych, czy zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – usprawniające zaburzone funkcje poznawcze (pamięć, myślenie, koncentrację uwagi, itp.). Radzę także nawiązać kontakt z pracownikami poradni- specjalistami, którzy diagnozowali ucznia psychologiczno - pedagogicznie na użytek wydanego orzeczenia. Ich zadaniem jest udzielenie wsparcia szkole, zarówno organizacyjnego jak i merytorycznego, metodycznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1.09. w kl. I i IV SP bedzie nowa pp. Czy trzeba zmieniać podręczniki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny do dyspozycji dyrektora w technikum można przeznaczyć na przedmioty ogólnokształcące?
Czy w sytuacji, gdy w jednym oddziale szkoły branżowej realizowane jest nauczanie trzech zawodów, liczba godzin do dyspozycji dyrektora pozostaje w wymiarze 3 godzin, czy też po 3 godziny na każdy zawód, czyli 3 godziny razy 3 zawody, tj. 9 godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka we wrześniu 2018 r.rozpoczęła staż na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Umowę ma podpisaną do 31.08. 2019 r. Od września ma szansę na nową umowę w tej samej szkole. Czy dyrektor ma obowiązek dokonać oceny jej pracy (chodzi o cenę cząstkową) czy też po wakacjach będzie to po prostu ciąg dalszy realizacji stażu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W placówce prowadzona jest ewaluacja zewnętrzna, kuratorzy obserwują zajęcia (nie zawsze orientują się w metodyce nauczanego przedmiotu i niekiedy pojawiają się zastrzeżenia do metodycznej i merytorycznej strony zajęć), czy w związku z tym, nauczyciel może dodatkowo zaprosić na taką obserwację metodyka nauczanego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe