Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka ukończyła 6-letnie zaoczne studia teologiczne na Papieskim Wydziale Teologicznym w W-wie, zdając egzamin ex universa theologia (równoznaczny z absolutorium wyższych studiów) - 23.03.2006 r., a także ma świadectwo ukończenia specjalizacji katechetycznej. Nie ma tytułu magistra teologii. Czy nauczycielka ma kwalifikacje do nauczania religii, w szczególności w klasach I-III szkoły podstawowej?
Kwalifikacje do nauczania religii reguluje POROZUMIENIE pomiędzy KONFERENCJĄ EPISKOPATU POLSKI oraz MINISTREM EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 6 września 2000 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli religii. Zgodnie z jego przepisami, w szkole podstawowej religii mogą nauczać następujące osoby:
1) księża, którzy ukończyli wyższe diecezjalne lub zakonne seminarium duchowne i legitymują się dyplomem lub zaświadczeniem ukończenia seminarium,
2) osoby świeckie i zakonne, które ukończyły wyższe studia teologiczne i posiadają przygotowanie katechetyczno-pedagogiczne,
3) alumni wyższych seminariów duchownych po ukończeniu piątego roku studiów,
4) osoby świeckie i zakonne, które ukończyły wyższe studia magisterskie bez przygotowania teologicznego, ale przygotowanie to uzupełniły w formie teologiczno-katechetycznych studiów podyplomowych lub kolegium teologicznego prowadzonego zgodnie z zasadami ustalonymi przez Konferencję Episkopatu Polski, zwanego dalej "kolegium teologicznym",
5) osoby świeckie i zakonne, które posiadają dyplom ukończenia kolegium teologicznego,
6) alumni wyższych diecezjalnych lub zakonnych seminariów duchownych oraz studenci wyższych studiów teologicznych po ukończeniu czwartego roku - jeśli kontynuują studia.
Nauczycielka opisana w pytaniu nie posiada odpowiedniego wykształcenia. Uzyskanie absolutorium nie jest równoznaczne z uzyskaniem wyższego wykształcenia. Dopiero po złożeniu egzaminu dyplomowego absolwent wyższej uczelni może legitymować się takim wykształceniem.
USTAWA z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym:
Art. 167.
1. Absolwenci studiów otrzymują uczelniane dyplomy ukończenia studiów, potwierdzające uzyskanie odpowiedniego tytułu zawodowego i suplementy do dyplomów. Absolwenci studiów podyplomowych i kursów dokształcających otrzymują świadectwa ukończenia tych studiów lub kursów.
2. Datą ukończenia studiów jest data złożenia egzaminu dyplomowego, w przypadku kierunków lekarskiego, lekarskodentystycznego i weterynarii – data złożenia ostatniego wymaganego planem studiów egzaminu, a w przypadku kierunku farmacja – data zaliczenia ostatniej, przewidzianej w planie studiów praktyki.
Nauczycielkę można zatrudnić na stanowisku nauczyciela religii za zgodą organu prowadzącego pamiętając, że nauczyciela religii zatrudnia się wyłącznie na podstawie imiennego pisemnego skierowania do danego przedszkola lub szkoły wydanego, w przypadku Kościoła Katolickiego, przez właściwego biskupa diecezjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Jaką podstawę naliczenia "trzynastki"przyjąć w przypadku, gdy nieobecności z powodu urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego trwały cały rok kalendarzowy i pracownica nie otrzymała innego wynagrodzenia oprócz zasiłku macierzyńskiego i rodzicielskiego?
2. Co zrobić w sytuacji, gdy pracownica pobierała te zasiłki na przełomie dwóch lat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele uczący w klasach I-III Szkoły Podstawowej, po ukończonej "Edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej", mają uprawnienia /kwalifikacje/ do prowadzenia wychowania fizycznego w tych najmłodszych klasach?
- Dzień dobry, czy można skierować nauczycieli na szkolenie okresowe z BHP w czasie ferii zimowych - jeden dzień.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo od 11 lutego 2013 do 28 czerwca na cały etat przysługuje świadczenie urlopowe i dofinansowanie do szkoleń lub podnoszenie kwalifikacji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2010 powołano z dniem 1 września szkołę specjalną. Organ prowadzący powiadomił nauczycieli, że przez 2 lata będzie istniał w zatrudnianiu nauczycieli tzw. okres przejściowy, czyli wszyscy nauczyciele będą zatrudnieni na czas określony. Nauczyciel był zatrudniony w roku szkolnym 2010/11 i 2011/12 na czas określony. Nauczyciele przed podpisaniem tych umów poinformowani zostali na radzie pedagogicznej o specyficznej formie zatrudniania. Po 2 latach pracy z tym nauczycielem nie przedłużono, podpisano umowy na czas nieokreślony. Jakie sankcje prawne mogą być wystosowane w stosunku do dyrektora (organu prowadzącego)
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe