Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację zapisu, dot. zaświadczenia o przebiegu nauczania. Czy jeśli uczeń zmienia szkołę w trakcie roku szkolnego, a chodzi do niej np. od dwóch lat należy mu wraz z kopia arkusza ocen wydać wspomniane zaświadczenie? Zgodnie z § 15 ust. 6 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2014 r. poz. 1170) w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi kopię arkusza ocen ucznia albo słuchacza poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie kopii tego arkusza ocen. Natomiast w przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły (nawet prowadzonej przez ten sam organ prowadzący) po okresie nauki krótszym niż rok, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2014 r. poz. 1170 z późn. zm.) stosuje się w roku szkolnym 2017/2018 m.in. do gimnazjów, klas dotychczasowego gimnazjum, klas dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum.
Od 1 września 2017r. do przedszkola, szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej (szkoły branżowej pierwszego stopnia) oraz placówek, których mowa w art.2 pkt 3-8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe zastosowanie maja przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ( Dz.U. z 2017r. poz.1646).
Kwestie, o których mowa w pytaniu reguluje przepis § 15 ust. 6 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. lub przepis § 14 ust.6 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie wydawania rodzicom lub pełnoletnim uczniom kopii arkusza ocen i zaświadczenia o przebiegu nauczania jest identyczne ( wskazujemy uwagę na te regulacje, bo nie wiemy o jaki typ szkoły chodzi).
Jeśli uczeń przechodzi do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki (w pytaniu jest mowa o przejściu do innej szkoły po okresie dwóch lat nauki ), to należy jego rodzicom lub jemu samemu ( o ile jest pełnoletni) wydać tylko kopię arkusza ocen poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły za potwierdzeniem (podpis otrzymania kopii arkusza ocen) lub przesłać do szkoły, do której uczeń przeszedł.
Zaświadczenie o przebiegu nauczania wydaje się rodzicom, pełnoletniemu uczniowi lub przesyła do szkoły, do której uczeń przeszedł tylko w przypadku, gdy przejście do innej szkoły następuje po okresie nauki krótszym, niż co najmniej jeden rok nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel który ma 12h i pracuje cztery dni w tygodniu, ma obowiązek uczestniczyć w radzie podsumowującej pierwsze półrocze, wypadającej w dzień, w który nie ma zajęć edukacyjnych w szkole?
Bardzo proszę o pilną informacje z podstawą prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- jakie arkusze ocen stosować dla klasy siódmej? Proszę o odpowiedź bo już takie pytanie zadaje drugi raz.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dot. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Jak należy prawidłowo postąpić przy przyznawaniu zapomogi losowej i bezzwrotnej zapomogi pieniężnej? Opis sytuacji: Była pracownica zakładu (emerytka) sprawuje opiekę nad dorosłym niepełnosprawnym intelektualnie synem, u którego niepełnosprawność intelektualna wystąpiła wskutek przebytej choroby zapalenia opon mózgowych. Pracownica twierdzi, iż z tego tytułu iż syn przeszedł w/w chorobę - jest to jej zdaniem zjawisko ciągłe - choroba przewlekła - należy się zapomoga losowa (z zaznaczeniem iż Pani otrzymała już zapomogę losową na skutek przebytej choroby syna). Drugim stwierdzeniem byłej pracownicy zakładu jest to iż syn jest również synem byłego - zmarłego pracownika (po zmarłym ojcu), wskutek czego syn wszedł w prawa po zmarłym pracowniku i z tego tytułu powinien korzystać jak zwykły zatrudniony lub emerytowany pracownik placówki. Informujemy jednocześnie iż syn pracownicy nie został wykluczony z regulaminu ZFŚS i może korzystać z funduszu na takich samych zasadach jak dzieci innych pracowników czyli może starać się o dofinansowanie do wypoczynku dziecka bez względu na wiek z uwagi na jego niepełnosprawność.
Pytanie brzmi czy emerytowana pracownica ma rację, czyli czy może ( w jej rozumowaniu) składać zapomogę losową na siebie i na swojego syna, tak samo w przypadku zapomogi bezzwrotnej pieniężnej. Reasumując są dublowane wnioski raz w jej własnym imieniu i raz w imieniu niepełnosprawnego syna.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe